مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 18:002023-07-23اقتصادي

فارس من| باز و بسته شدن نمادهای بورسی طبق دستورالعمل نحوه معاملات است


مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: باز شدن و بسته شدن نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس طبق دستورالعمل نحوه معاملات هریک از بورس ها است.

- ولی الله جعفری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مطالبه برخی مخاطبان خبرگزاری فارس و انتقاد از بسته ماندن برخی نمادهای معاملاتی برخی شرکت های بورسی و فرابورسی، اظهار داشت: بسته و باز شدن نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس طبق دستورالعمل نحوه انجام معامله در هریک از این بورس ها است.

وی گفت: اینکه چه زمانی یک نماد معاملاتی متوقف شود، براساس دستورالعمل و زمان بندی دستورالعمل نحوه معاملات است.

به عنوان مثال شرکتی که قرار است در روز دوشنبه، مجمع عمومی آن برگزار شود، در روز معاملاتی شنبه ساعت 12:30 دقیقه باید نماد معاملاتی آن بسته شود، یعنی یک روز قبل از مجمع، نماد باید بسته بماند تا بحث افشای اطلاعات و ظن دستکاری در اطلاعات از بین برود و همان دستورالعمل ضوابط بازگشایی نماد را هم مشخص کرده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: اگر یک نماد معاملاتی به خاطر برگزاری مجمع عمومی شرکت بسته شد، بعد از برگزاری مجمع دو روز بعد از تصمیم مجمع، حداکثر باید باز شود و بستن و بازگشایی نمادها یک کار سلیقه ای نیست، بلکه طبق ضوابط و دستورالعمل ها انجام می شود که البته هریک از باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| باز و بسته شدن نمادهای بورسی طبق دستورالعمل نحوه معاملات است

فارس من| باز و بسته شدن نمادهای بورسی طبق دستورالعمل نحوه معاملات است